Arauak oso garrantzitsuak dira eskoletan, bizikidetza positiboa eta egokia izateko . Hemen ikus dezakegu arauen garrantzia.
Baina eskoletan arauak betetzen ez badira ondorio hezitzaile batzuk ipintzen dira, arauekin zerikusia duten ondorioak ipintzen dira beti ere.
Ikas komunitate eskola honetan, funtzionamendu egokirako hainbat arau jartzen dituzte. Bitxia da, ikasleak direlako arauak jartzen dituztenak. Hauexe da funtzionamendua: hasteko ikasleek jartzen dituzte arauak eta ez badira betetzen ondorio hezitzaile batzuk jartzen dituzte arazu bakoitzarekiko. Beste alde batetik, gurasoek ere arauak jar ditzakete, eta ondoren, arau guztiak batzar gorenean erabakitzen dira, eta jartzen dira .
Hau da ikastetxe hauetan, Diziplina demokratikoaren beharra eta zentzua lantzen da. gelako arauak adostasunez ipintzen dira, eta ondorio hezitzaileen beharra indartzen da. Honez gain, iraakasleen kohesioa eta koherentzia eta gurasoen inplikazioa bultzatzen da. Horrela eskolako bizikidetza egokirako arauak adostuz. Ikas komunitateetan ikasleek partaidetza aktiboa dute. Ikasleek arauak egitean betetzeko kompromisoa hartzen dute, beraiek parte hartzen dutenez, arauak onartzen dituzte eta errazagoa beraiek betetzeko.
Arauak hainbat blokeetan banatu ditzazkegu: errespetuzko jokaeraren arauak, ingurunearen zainketaren arauak, lanerako jarretaren arauak, eta Osasuna eta higienearen arauak